Művészeti szakkör - NTP-MŰV-19-0125

A vizuális megjelenítésnek nagyon sok módja létezik. A legalapvetőbb a rajzi ábrázolás. A szakköri munka feladata, hogy a vizuális neveléssel párhuzamosan a tanulót megismertesse a szükséges technikai anyagok, eszközök, szerszámok működésével, kezelésével, a művészet egy-egy kiemelkedő képviselőjével, a segédanyagok tulajdonságaival, használatával, a szabványokkal, a méretekkel, az installálási törvényekkel, a képzőművészeti gyakorlatban, a feladatokban felhasználható művészeti elemekkel (pont, vonal, szín …), a képesítés törvényszerűségeivel, a színelmélet alapjaival, játékos megfigyelésekkel képes legyen kreatív problémamegoldáson alapuló feladatok megvalósítására.

A pályázat azonosítási száma: NTP-MŰV-19-0125

Pályázó szervezet: Budapest XVII. Kerületi Balassi Bálint Nyolcévfolyamos Gimnázium

Támogató szervezetek:

Megvalósítási idő: 2019/2020-as tanév

Szakmai megvalósító: Vitárius Nikoletta

A programban részt vevő tanulók száma: 14

Támogatás összege: 1 000 000 Ft 

 

A programban megvalósított tevékenységek:

  • 58 szakköri óra
  • 3 napos tanulmányi kirándulás
  • eszközök és szakmai anyagok beszerzése
  • kiállítás tehetséges diákjaink alkotásaiból
  • képzőművészeti versenyeken, kiállításokon való részvétel

A támogatás felhasználásával elért eredmények:
A gyerekek fejlődtek a kézi rajz és grafikai technikában. Az új anyagok használatát legtöbben könnyen elsajátították. Jártasságot szereztek a tussal-tintával rajzolás, hidegtű, Ex Libris készítés, makettezés, papírplasztika készítés területén. Fejlődött az arányérzékük, szemmértékük, színkeverésük, bátrabban használnak más kompozíciós megoldásokat, technikákat, szívesen próbálják ki más alkotó stílusát.
A technikai ismeretek mellett az önkifejezés vágya volt fontos számunkra, megtalálni saját hangjukat a környező világban, amely nem egyszer vívódásokkal teli. Megtapasztalhatták a teremtő gondolkodás érzését, az alkotás örömét, amikor nem kell kapkodni, mert van több idő, saját tempójában dolgozhattak, volt minőségi idő, hogy kiteljesedhessen.
A munkafolyamatok során egymástól is tanultak, látták egymás fejlődését, kreatív ötleteit, ezek is inspirálták őket. Egyénre szabottan és saját fejlődési ütemüket figyelembe véve kaptak segítséget.
A program pozitív hatást gyakorolt a gyerekek személyiségfejlődésére, formálta gondolkodásukat, ismereteikben gazdagodtak, szemmel láthatóan nagymértékben fejlődtek.
Volt olyan tehetséges, akit az új feladatok inspiráltak, volt akit az új környezet, az intenzív alkotómunka vagy a „lazító program” a kiránduláson.
Akadt olyan is, akiben voltak vívódások, hosszasabb gondolkodások az alkotás folyamatában, míg kiérlelődött az adott munka megvalósíthatósága, hogyan készüljön el kifejezően. Bátrabban kísérleteztek a program vége felé.
Összességében elmondható, hogy a támogatás felhasználásával a tehetséggondozó program elérte a célját.

Kapcsolódó dokumentumok: